Pożyczki chwilówki online - lista-firm.com.pl


mieszkanie na kredyt

Zakup mieszkania na kredyt hipoteczny

        O własnych czterech kątach i własnościowym „M” marzymy niezależnie od tego, czy pochodzimy z bogatej, czy też bardzo przeciętnej rodziny. Wysoka potrzeba usamodzielnienia się i prowadzenia życia na własny rachunek determinuje chęć posiadania własnego mieszkania. Nic w tym dziwnego – jednak rzeczywistość pokazuje, że najczęściej nie posiadamy odpowiednich środków finansowych na to, by samodzielnie sfinansować zakup mieszkania. Dobrze, jeśli możemy liczyć na konkretne wsparcie osób z rodziny i innych bliskich. Ale jeśli oni nie dysponują tak dużymi finansami… możemy liczyć wyłącznie na wzięcie kredytu na zakup mieszkania. I na ten krok decyduje się zdecydowana większość ludzi obecnie.

Decyzja na całe życie
Zakup mieszkania na kredyt oznacza bardzo poważną decyzję życiową – jedną z najważniejszych. Dlaczego? Kredyt hipoteczny bierze się często na okres 20-tu, albo i więcej lat – będzie to więc większość naszego życia. Żeby jednak można było przystąpić do szukania naszego wymarzonego „M”, najpierw dobrze zbadać swoją zdolność kredytową. Co kryje się pod tym pojęciem? Jest to maksymalna kwota wsparcia finansowego, które na zakup mieszkania jest nam w stanie udzielić bank. Oczywiście zdolności kredytowej nie sprawdza się w jednej placówce bankowej- najlepiej z pewnością udać się do dobrego doradcy finansowego, który przedstawi nam oferty kilku najważniejszych i wiodących banków. Wówczas okazać się może, że mamy z czego wybierać – najlepiej celować będzie rzecz jasna w wybór najkorzystniejszej oferty.

Poszukiwania czas start!
Pozytywna decyzja o posiadanej zdolności kredytowej to wspaniała wiadomość: możemy rozpocząć więc poszukiwanie wymarzonego „M”. Oczywiście mieszkania szukać możemy na specjalnych portalach ogłoszeniowych – zarówno tych lokalnych, jak i ogólnokrajowych. Warto również skorzystać ze wsparcia pracownika dobrego biura nieruchomości, który nie tylko pomoże nam znaleźć mieszkanie naszych marzeń, ale również będzie bardzo pomocny przy samej finalizacji umowy kupna. O czym zaś musimy obowiązkowo pamiętać, gdy znajdziemy interesujący nas lokal mieszkaniowy? Z pewnością o sprawdzeniu jego stanu prawnego – a nic nie zawiera tak wiele informacji jak księga wieczysta. Warto poprosić o jej odpis zupełny, by później z doświadczonym prawnikiem czy specjalistą rynku nieruchomości przeanalizować wszystkie z zapisów umieszczonych właśnie w tej księdze.

Cenna umowa przedwstępna
Umowa przedwstępna jest dokumentem stwierdzającym nasze realne zainteresowanie zakupem konkretnego mieszkania – tu warto zaznaczyć, że wcale nie musi być sporządzona w formie aktu notarialnego. Niekonieczne staje się także wpłacenie zadatku czy zaliczki na poczet kupna mieszkania. Jeśli zaś staramy się o kredyt na własne „M” powinniśmy pamiętać o tym, by termin podpisania ostatecznej umowa kupna mieszkania był pomyślany tak, by zdążyć z całą procedurą przyznania kredytu. Warto więc zarezerwować na jej podpisanie nawet 2 – 3 miesiące.

Kredyt na wyciągnięcie ręki
Pozytywna decyzja kredytowa wiązać się będzie z koniecznością podpisania umowy o kredyt – zazwyczaj mamy na to czas od 1 do 3 miesięcy. Żeby jednak wybrać najlepsze warunki kredytowe, dobrze do banku udać się w towarzystwie doświadczonego doradcy finansowego. On właśnie najlepiej porówna oferty zaproponowane przez kilka banków i wskaże na najbardziej optymalne i dobre dla nas samych, warunki kredytu. Warto podjąć przemyślaną decyzję, bo umowa o kredyt zwiąże nas z danym bankiem na wiele długich lat – dobrze byłoby, by ostateczna decyzja była więc maksymalnie przedyskutowana i po prostu mądra.

Umowa zakupu
Podpisanie umowy kredytowej w wybranym przez nas banku zadecyduje o tym, że kolejnym krokiem będzie podpisanie ostatecznej umowy kupna mieszkania – tu mowa o obowiązkowym akcie notarialnym. Aby akt ten został podpisany z sukcesem, konieczne będzie skompletowanie kilku ważnych dokumentów takich jak:
• dokument będący poświadczeniem prawa własności do nieruchomości aktualnego właściciela
• aktualny odpis Księgi Wieczystej nieruchomości
• zaświadczenie ze spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej o niezaleganiu w opłatach eksploatacyjnych
• umowa kredytowa banku oraz niezbędne zaświadczenia bankowe do wpisu hipoteki (o ile tego wpisu zaplanowaliśmy dokonać właśnie u notariusza)

Wizyta u notariusza wiązać się będzie też z kosztami ponoszonymi przez nowego właściciela mieszkania. Warto więc się do spotkania z notariuszem dobrze przygotować, szczególnie finansowo. O jakich opłatach musimy pamiętać?
1. 2% wartości kupowanego mieszkania obejmie podatek od zakupu nieruchomości PCC-3
2. taksa notarialna – to wynagrodzenie notariusza powiększone o 23 % stawki VAT
3. koszt odpisów aktu notarialnego (niewielka kwota + 23% VAT za każdą stronę dokumentu)
4. koszt opłat sądowych o wpisy w Księdze Wieczystej (jeśli mieszkanie jej nie posiada) oraz za wpis własności i wpis hipoteki – po 200 zł każdy

Mieszkanie jest nasze!
Przekazanie nieruchomości i odbiór kluczy do wymarzonego „M” to zapewne bardzo ważna i niemal doniosła chwila w naszym życiu. Tak, teraz wreszcie możemy zacząć spać spokojnie i… intensywnie zarabiać na spłatę zaciągniętego na zakup mieszkania kredytu. Przy przekazaniu mieszkania warto pamiętać o podpisaniu protokołu zdawczo – odbiorczego – tu dopuszcza się jego sporządzenie chociażby własnoręcznie. Co warto w nim uwzględnić? Nie tylko własne uwagi do stanu mieszkania, ale i stan wszystkich przynależnych do lokalu mieszkalnego liczników.

Do formalności związanych z nabyciem mieszkania zaliczymy też odwiedziny kilku urzędów. W urzędzie skarbowym dokonamy opłaty podatku od ustanowienia nieruchomości oraz złożymy deklarację o zapłaconym podatku od czynności cywilno prawnych (druk PCC-3). W urzędzie miasta lub gminy poinformujemy o tym, że oto jesteśmy nowymi właścicielami nieruchomości i zadeklarujemy się jako nowy płatnik podatku od tej nieruchomości właśnie. Pamiętajmy – w mieszkaniu kupionym na kredyt nie mamy obowiązku meldowania się.
Dodatkowo musimy pamiętać także i o tym, by w zakładzie energetycznym czy gazowni, podpisać obowiązujące umowy, zaktualizować dane właściciela mieszkania oraz adres korespondencyjny. Dobrze też o zmianach własnościowych poinformować zarządcę wspólnoty mieszkaniowej lub spółdzielnię mieszkaniową.

A gdy dopełnimy tych wszystkich formalności nie pozostaje nam nic innego, jak… poznać sąsiadów i dać im się poznać wyłącznie od dobrej strony. By mieszkało się wszystkim możliwie jak najlepiej, a nasze wymarzone mieszkanie było naszą najprawdziwszą oazą szczęścia i spokoju.


Dodano: 14/05/2019 Autor: Agata Stopka    
Oceń artykuł od 1 do 5:



Komentarze, pytania, opinie:


Przedstawione opisy pożyczek nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z 1964, poz. 16, nr 93 z póź. zm.)
Nie gwarantujemy że podane informacje na stronie lista-firm.com.pl są aktualne i prawdziwe. lista-firm.com.pl nie udziela pożyczek, jest tylko pośrednikiem finansowym.
Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za Państwa decyzje i ich następstwa. Zawsze należy czytać umowy pożyczek, sprawdzać samemu RRSO i stosować się do warunków pożyczek.